سه‌شنبه ۱۷ شهریور ۱۳۸۸ - ۱۸:۳۸
۰ نفر

گروه شهری: رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران، از آماده شدن گزارش حسابرسی نهایی سال 85 شهرداری تهران خبر داد.

رسول خادم در جلسه علنی شورای شهر گفت: هفته آینده این گزارش برای تصویب به صحن علنی شورا می‌رسد؛ ضمن اینکه حسابرسی سال‌های 82 تا 84 شهرداری تهران نیز اجرا شده است.

خادم افزود: حسابرسی سال 86  نیز در حال انجام است و تا پایان سال 88 به شورا ارائه خواهد شد و حسابرسی سال 87 نیز در مرحله نهایی انتخاب حسابرس است و مراحل انتخاب حسابرس برای سال 88  در حال انجام است.

بنا بر این گزارش، دیروز شورای شهر یک فوریت طرح تعیین حسابرس برای انجام عملیات حسابرسی سال 88 شهرداری تهران و تمامی واحدها و سازمان‌ها و شرکت‌های تابعه را بررسی و تصویب کرد.

رسول خادم گفت: از سال 70 تا 82 هیچ حسابرسی‌ای در شهرداری صورت نمی‌پذیرفت و سیستم مالی شهرداری اصلا مهیای پاسخگویی حسابرسی سالانه در شهرداری نبود اما خوشبختانه با زحمات معاونت مالی اداری شهرداری، شورا و مشاور حسابرسی شورا شرایط ادامه حسابرسی مالی شهرداری مهیا شد.

اعتراض فرمانداری پذیرفته نشد

دیروز همچنین اعضای شورا به اعتراض فرمانداری تهران به مصوبه شورای شهر مبنی بر رسیدگی به وضعیت خانواده‌های آسیب‌دیده ناشی از حوادث پس از انتخابات در تهران پرداختند.

حسن بیادی، نایب رئیس شورای شهر تهران با استناد به اعتراضیه وزارت کشور که برابر قانون، برگزاری انتخابات و حواشی بعد از آن را وظیفه خود اعلام کرده بود، گفت: حالا که اینطور است خسارت اتوبوس‌های آتش گرفته، شیشه‌های شکسته مغازه‌ها و تاسیسات شهری تخریب شده را هم وزارت کشور بدهد، ما استقبال می‌کنیم.

بیادی که در غیبت چمران ریاست جلسه شورای شهر را برعهده گرفته بود، در عین حال مصوبه شورای شهر تهران مبنی بر رسیدگی به وضعیت خانواده‌های آسیب دیده از حوادث اخیر تهران را با هدف تحقق فرمایشات مقام معظم رهبری اعلام کرد وگفت:از آنجایی که مقام معظم رهبری بر کمک و دلجویی از حادثه‌دیدگان تاکید داشته‌اند، شهرداری تهران ملزم شد تا براساس ماده 16 و 17 قانون بودجه خود نسبت به اجرای فرمایشات رهبری اقدام کند.

محمد علی نجفی، عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران نیز افزود: شورای شهر تهران فارغ از اینکه علت حوادث پس از انتخابات چه بوده و تقصیر به گردن چه کسانی بود، خود را در قبال لطمه‌هایی که به مردم وارد شده مسئول می‌داند.

نجفی که بارها بر غیر‌سیاسی و غیر‌امنیتی بودن مصوبه شورای شهر تاکید داشت، گفت: این مسئله از نظر اجتماعی مستقیما جزء وظایف شوراست تا در جهت تسکین آسیب‌ها و آلام شهروندانی که عزیزان‌شان را از دست داده‌اند یا آنهایی که افرادی از خانواده‌‌شان مجروح شده یا متضمن خسارات مادی شده‌اند کاری را انجام دهد.

در ادامه این بحث‌ها احمد مسجد جامعی که به تازگی ریاست خود بر کمیسیون فرهنگی شورای شهر را واگذار کرده است نیز گفت: شورای شهر تهران از این جنس کمک‌ها زیاد داشته؛ به‌عنوان نمونه ایجاد صندوق کمک به هنرمندان، نویسندگان، اصحاب ورزشی و یا اختصاص ردیف اعتباری مجزا برای کمک به زنان سرپرست خانوار و... از این دست کمک‌هاست و اساسا رسیدگی به مواردی از این دست به‌عنوان پدیده‌های عمومی اجتماعی به حیثیت شهرداری اعتبار می‌بخشد.

معصومه ابتکار، رئیس کمیته محیط‌زیست شورای شهر تهران نیز با اشاره به اینکه شورای شهر قبل از هر ارگان دیگری حتی وزارت کشور پیشقدم شد تا از بعد انسانی و در پاسخ به انتظارات مردم اقدام به دلجویی از شهروندان حادثه دیده از جریانات بعد از انتخابات کند، تاکید کرد: در عین حال اگر لازم باشد، هماهنگی با دستگاه‌های مرتبط نیز انجام می‌شود.

بهره وام تاکسیرانی به 4 درصد تغییر کرد

با اصلاح مصوبه دستورالعمل‌ کمک به ساماندهی تاکسیرانی شهر تهران، بهره وام تاکسیرانی به رانندگان به 4 درصد رسید.به گفته رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر، مبلغ بهره وام داده شده به رانندگان کاهش یافت.

رسول خادم هدف اصلی این مصوبه را کمک به رانندگان تاکسی اعلام کرد.
مدیرعامل سازمان تاکسیرانی نیز با حضور در جلسه شورا گفت: در حال حاضر حدود یک‌هزار و 100 راننده تاکسی، خودروی خود را اسقاط کرده‌اند و منتظر تحویل وام برای خودرو هستند.

حسین تیموری افزود: در حال حاضر فاصله اسقاط خودرو تا تحویل آن 5/1 ماه طول می‌کشد.

تخلف ساخت‌وساز برخی نهادها

دیروز نایب رئیس شورای شهر تهران تخلفات شهرسازی برخی از سازمان‌های دولتی را متذکرشد.بیادی با اشاره به اضافه اشکوب غیرمجاز سازمان بازرسی کل کشور در تقاطع خیابان‌طالقانی و قرنی و بانک سپه در خیابان شهید مطهری تقاطع قائم مقام، گفت: اضافه اشکوب در هر شکل آن و برای همه ممنوع است اما چرا سازمان بازرسی کل کشور که باید جلوی تخلفات را بگیرد، خود تخلف کرده است؟

خسرو دانشجو، سخنگوی شورای شهر تهران هم با تاکید بر اینکه ممنوعیت اضافه اشکوب مصوبه شوراست و هیچ رانتی در این مورد نباید وجود داشته باشد، گفت: وقتی برای شهردار منطقه‌ای تعیین تکلیف می‌کنیم که حتما باید مبلغ مشخصی درآمد‌زایی داشته باشی بدون اینکه راه‌های درآمد پایدار به رویش باز باشد و یا زمانی که دولت دست از حمایت شهرداری بردارد و بدون مطالعه کارشناسی شهرداری را برای تامین منابع مالی‌شان خودکفا کند باید انتظار این تخلفات را نیز داشته باشیم.

از سوی دیگر، خادم به حادثه ریزش ساختمان در سعادت آباد به‌دلیل عدم‌رعایت استانداردهای ساخت و ساز اشاره کرد و گفت: با درنظرگرفتن اینکه کمیته پیگیری این حادثه هیچ خروجی ملموس و قابل‌قبولی نداشته به‌نظر می‌رسد باید منتظر حوادث دیگری از این دست باشیم تا بعدش همه سازمان‌های مرتبط با رفع اتهام از خود تمام مسئولیت‌ها را بر گردن شورای شهر تهران بیندازند.

حمزه‌شکیب، رئیس کمیسیون توسعه و عمران شورای شهر تهران نیز ضمن اشاره به اینکه در منطقه یک شهردار ناحیه‌ای که این تخلف در ناحیه تحت مسئولیتش رخ داده بود برکنارشد، تاکید کرد: برای وقوع تخلفات شهرسازی هیچ عذری قابل‌قبول نیست.

شکیب خواستار برکناری شهرداران مناطقی شد که تخلفات شهرسازی در حیطه مسئولیت آنها رخ می‌دهد.

کد خبر 89993

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شورای شهر

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز